TIVuri

Shpaga

Posted on: martie 26, 2008

Am vorbit ieri cu un prieten. Omul face scoala de soferi la o anumita firma din Craiova. Imi spunea ca se apropie examenul si ca instructorul lui ii cunoaste pe gabori si nu o sa aiba probleme la oras. Suma? Infima: 100 de dolari. Acum o saptamana am citit in ziar ca un instructor a fost prins in timp ce primea aceeasi suma de la o cursanta. E deja un obicei. Nu cred sa existe om care sa dea examenul (cel putin orasul) si sa nu plateasca. Sarmanii politisti. La salariul lor modest intr-o zi de examen se mai adauga in medie cam 1500 de dolari. Si te mai intrebi de ce se inghesuie copiii sa intre la Academia de Politie. Au perspective doar. Nu generalizez acum. Mai sunt si oamenii care stiu ce e aia cinstea si moralitatea dar, sa fim seriosi, cati dintre voi nu ati dat shpaga (nu neaparat pentru permisul de conducere). In 2002 cand am dat eu examen parca nu era asa.. se mai lua permisul si pe bune. Daca aveai tupeu si erai stapan pe tine nu avea cum sa te pice.

Nu o sa vorbesc decat despre shpaga auto aici. Pentru ca e un domeniu prea vast pe care sa il comprim intr-un post. S-au incercat si se incearca diverse metode de eradicare a coruptiei. Dar daca eradicatorii sunt tocmai cei corupti? Atunci ce facem? O sa ajungem sa dam shpaga in viitor doar ca sa ne vina un LCD ultimul racnet, o sa ajungem sa dam shpaga probabil si pentru apa potabila (cine stie cati ani o sa mai reziste omenirea).

Si bai politistule! Tu ala care iei shpaga! Crezi ca e Craciunul in fiecare zi nu? Maine poate fi randul tau. Nu te mai multumeste salariul? Nu? Altii mor de foame…

Daca ai ceva de spus referitor la shpaga, la examenul auto esti liber sa o faci ca doar de-aia te bucuri de libertatea expresiei. Daca preferi sa taci esti probabil un ignorant sau doar esti satul de eterna tema a shpagii. Oricum ar fi, da-i in pula mea pe toti cei care primesc shpaga ca pe un cadou sau ca pe un bonus salarial. Imorali cocliti.

Pseudonimeni

3 răspunsuri to "Shpaga"

Eu am dat spaga cand am luat permisul, in toamna lui 2005. Si am condus si foarte prost, dar tot am luat. ATENTIE! Tocmai intentionez sa-mi iau masina. Deci feriti-va si injurati politia romana, cea care mi-a dat permis pe spaga.

Trebuie sa dau examenul pentru permis. Intentionez sa dau shpaga. Stie cineva cui trebuie sa ma adresez? Shpaga ca shapaga, dar trebuie sa ai si Pile sa dai shpaga – de aspectul asta ai uitat d-nule Pseudonimeni, ca doar nu vrem sa ne trezim in situatia ” si futut si cu banii luati”.

Corect Vitamino. Mai uita omul cand nu isi ia portia de lecitina zilnica 😀
Avem a multumi pentru comentarii.

Lasă un comentariu

Top click-uri

  • Niciunul

Blog Stats

  • 2.192 hits