TIVuri

Motivarea „duty free”

Posted on: aprilie 22, 2008

Imi propun sa prezint o situatie in care ne aflam, cred eu, multi dintre noi. Cand spun NOI ma refer la majoritatea absolventilor de facultate, nu chiar proaspeti. Se implinesc aproape 2 ani de cand am absolvit si facultatea „fizica”, deoarece am la activ toate facultatile mintale upgradate si reboo(u)tate de mii de ori, in functie update-urile profesiilor ocupate pana acum.

Revenind la situatia pe care doresc sa o prezint, iata-ma si angajata la o institutie bugetara, si culturala, pe deasupra! Obiectivul meu este de a demitiza aceasta aspiratie a celor (ne)absolviti inca de pacatele unei facultati.

Inca de la inceput ti se spune ca nu ai sanse de promovare, dar ca trebuie sa te lupti cu „moliile” (n.a: cu simpatie, caci ma declar una dintre ele) de vant, adica cu tineretul, pe care ar fi ideal sa il aduci si cu forta, daca nu cu PR-ul, ca se poarta! De cate ori nu a trebuit sa cumpar bilete in timpul scolii, liceului, chiar si in timpul facultatii ca sa ocup scaunele culturale ale celor cateva institutii bugetare din oras. Nu intelegeam de ce trebuia sa revad o piesa la care ma dusesem de buna voie, cu o saptamana inainte. Nu intelegeam de ce sa ascult un concert cu Dvorak, Bartok si alti „grei”, cand eu as fi preferat concertul viitor cu Beethoven s.a.m.d. Ei bine, iata-ma de cealalta parte a baricadei. Refuz, dragilor, sa va aduc cu forta si ma lupt cu restul (ne)fapturilor din insectarul meu (da, acela de pe vremea lu’ Nea Nicu) sa imi accepte si mie un proiect cu miere. Refuz plasa! Lasati fluturii sa zboare la noi! Va rugam, nu ridicati plasa!

P.S.: proiectele mele sunt proprii si personale, din initiativa mea, caci desi am vreo 4 sefi (descoperiti pe rand, pana acum!), ne salutam cordial la sosire si plecare si… atat. Pardon, uitasem de o „urechere” parinteasca (recunosc!) pentru o intarziere, caci nu e musai sa faci ceva, nu e musai sa stai cat trebuie, nu e musai sa „existi”, dar e MUSAI sa te infiintezi in institutie la 8.30. Si cam atat cu „directivele”.

Contractul colectiv de munca UNIC (si!) LA NIVEL NATIONAL nu este valabil aici, in domeniul bugetar. Aici, la noi, domneste Sfanta Grila de Salarizare din care nu poti sa iesi decat de buna voie, adica pe usa din fata a institutiei respective… sau poti sa incerci chestia cu Ioana d’Arc, upgradata si ea vremurilor noastre, adica sa strangi acorduri si semnaturi de la colegii de suferinta, pe furis pe la colturile proaspat renovate, si sa-i dai in judecata. Se pare ca Altii deja au facut-o. Insa pana la decizia curtii, mai usor e sa-i dai in m*-**! (S-a inteles, sper, ca salariile sunt mai minime decat minimul legal.)

Si ar mai fi cateva de zis, dar ma opresc.

Concluzia: „duty free”, traducere mot-a-mot: fara datorii/obligatii = muncesti sau te faci ca muncesti, initiezi proiecte de amorul artei, primesti cu fruntea sus orice refuz (toate, de fapt, sunt refuzuri… mascate sau directe), salariul (cf. grilei, sa ne intelegem!) curge ORICUM!

Asadar, promovam plafonarea! Decide singur daca ni te alaturi!

Pastilutza Efervescenta

Etichete: ,

3 răspunsuri to "Motivarea „duty free”"

Mda.. din pacate asa e cu institutiile astea ale statului.
Mai intarzie omul la serviciu ca doar nu se trezeste in aceeasi dimineata cu pofta de munca si chef de viata (vezi Austeru’ 😀 ) iar faza cu salariul, cred ca toata lumea e constienta de actualitatea economica din institutiile bugetare si mai ales din cele culturale. Oamenii nu vin la activitati culturale, e lesne de inteles, din indiferenta sau din alte motive (financiare, sociale, mentale). Probabil salariul tau e direct proportional cu media celor care asista la spectacole sau cu inteligenta celor care nu participa. Recunosc ca nici eu nu am mai venit de ceva vreme acolo unde lucrezi tu dar asta nu inseamna ca am renuntat la cultura.
Laif sacs. Uneori.

As fi vrut sa te incurajez, sa-ti zic lasa ca le arati tu lor, insa nu prea-mi iese. Rezultatul: trist. Esti o floricica intr-o gradina plina de balarii, uitata de timp si nedestelenita de foarte multa vreme, vrei sa arati lumii ca a venit primavara si ca e altceva…insa nu poti face primavara de una singura. Esti la inceput cu forta si vointa de a munci si vrei sa „make a difference”. Cum te cunosc eu pe tine am mari sperante ca vei reusi, greutatile si piedicile te-au ambitionat si mai tare.
Munca la stat si sistemul bugetar sunt asa cum sunt si nu se vor schimba prea curand, asta e Romania timpurilor noastre, dar daca se aduna mai multi ca tine …cine stie. Deocamdata refuz sa cred ca deja e momentul sa scriem la intrarile institutiilor statului : ” Cei ce intra aici sa lase speranta si asteptarile la usa!” So: go for it, girl! Show them who’s who!

si eu as fi vrut sa te incurajez, dar din pacae nu am reusit sa imi fac o imagine despre situatie. ca esti prea vaga. ce proiecte? ce amor? al carei arte? ce salariu? ce institutie…?

Lasă un comentariu

Top click-uri

  • Niciunul

Blog Stats

  • 2.192 hits